Smluvní přepravní podmínky
                Smluvní přepravní podmínky společnosti CITY TAXI BRNO s.r.o., IČ: 08255580, se sídlem v Brně, 614 00 Brno-sever, 614 00
                    Brno
                Úvodní ustanovení
                Společnost CITY TAXI BRNO s.r.o. zprostředkovává službu přepravy („taxi“) – tj. přepravu osob, zavazadel, věcí a
                    živých zvířat, a to prostřednictvím svých smluvních dopravců. Zároveň tato společnost v jiných případech zajišťuje
                    přepravu ve svých vozech a svými řidiči.
                
Těmito Smluvními přepravními podmínkami (SPP) se řídí podmínky přepravy osob, zavazadel, živých zvířat, vznik a
                    podmínky přepravní smlouvy, práva a povinnosti zákazníka, zprostředkovatele a smluvního dopravce.
                
                
I.
                    Základní pojmy
                
                    - Zprostředkovatel – rozumí se obchodní společnosti City taxi plus s r.o., IČ: 293 58 159, se sídlem v Brně,
                        Starobrněnská 17, 602 00 Brno. Zprostředkovatel vystupuje rovněž pod obchodními označeními City Taxi Brno/ Lido
                        Taxi Brno a provozuje dispečink taxislužby pro smluvní přepravce v taxislužbě.
                    
- Smluvní dopravce – rozumí se zprostředkovatelem k přepravě smluvně zajištěný provozovatel vozidla taxi
                        (samostatný podnikatel)
                    
- Řidič – rozumí se smluvní přepravce, nebo zaměstnanec zprostředkovatele
                    
- Zákazník – rozumí se osoba, které u zprostředkovatele objednala přepravu a využívá k přepravě služeb smluvního
                        dopravce či zprostředkovatele
                    
- Fakturační zákazník – rozumí se podnikatelky subjekt, který na základě předchozí písemné/ elektronické dohody se
                        zprostředkovatelem u zprostředkovatele objednává a prostřednictvím služeb smluvních dopravce využívá přepravu
                        osob hrazenou fakturační platbou.
                    
- Přeprava – rozumí se doprava zboží, osob a s nimi dopravovaných zavazadel či zvířat.
                    
- Smlouva o přepravě – je závazkový právní vztah mezi smluvním dopravcem a zákazníkem, jehož uzavření
                        zprostředkoval zprostředkovatel či smlouva o přepravě uzavřená mezi zákazníkem a zprostředkovatelem v pozici
                        dopravce
                    
- Objednávka služeb – rozumí se písemná, elektronická či ústní objednávka přepravy u zprostředkovatele dopravy.
                    
- Vyšší moc – je řidičem či zprostředkovatelem neovlivněná skutečnost, která objektivním způsobem ztíží, omezí,
                        nebo znemožní obsloužit objednávku přepravy, dále nezaviněná dopravní nehoda, dopravní omezení a hustota
                        dopravy, povětrnostní podmínky, živelné katastrofy, povodně, občanské nepokoje, ozbrojené konflikty, apod.
                    
- Oprávněné ukončení přepravy – rozumí se jednostranné ukončení přepravy ze strany smluvního dopravce či řidiče,
                        jehož důvodem je hrubé porušení povinností zákazníka ve smyslu ustanovení těchto SPP
                    
- Zavazadlo – rozumí se snadno přenosná věc, kterou vzhledem k rozměrům a hmotnosti lze snadno umístit ve vozidle
                        nebo bez obtíží naložit do vozidla, nemůže-li tato věc svou povahou poškodit nebo znečistit cestující nebo
                        vozidlo
                    
- Nebezpečné zavazadlo – rozumí se předmět, jehož přeprava je zakázána všeobecně závaznými předpisy, nebezpečné
                        látky a předměty, které mohou způsobit výbuch, požár, poškození vozidla, úraz, otravu, popálení a onemocnění
                        lidí a zvířat, věci nevhodně nebo nedokonale zabalené, které mohou poškodit či znečistit cestující či vozidlo,
                        věci zapáchající, nabité střelné zbraně (nevztahuje se na střelné zbraně příslušníků armády či policie, pro
                        jejichž přepravu platí zvláštní předpisy)
                
II.
                    Vznik a plnění přepravní smlouvy
                
                    - Úplné znění SPP je k dispozici na internetových stránkách zprostředkovatele www.citytaxibrno.cz.
                    
- Přepravní smlouva je uzavřena mezi zákazníkem a smluvním přepravcem okamžikem, kdy zákazník nastoupí do vozidla,
                        když všechny podstatné náležitosti smlouvy byly stranami odsouhlaseny již telefonickou či jinou objednávkou
                        zákazníka a jejím potvrzením zprostředkovatelem jménem přepravce nebo jsou dohodnuty na místě před zahájením
                        přepravy. Orientační cena přepravy je stanovena sazebníkem zprostředkovatele dostupným na internetové adrese
                        www.citytaxibrno.cz.
                    
- Zákazník uzavřením přepravní smlouvy souhlasí s SPP a poskytuje souhlas se zpracováním osobních údajů dle
                        Prohlášení o zpracování osobních údajů a zavazuje se SPP dodržovat.
                    
- Přepravní smlouva je smluvním dopravcem splněna řádným provedením přepravy ve smluveném rozsahu dle přepravní
                        smlouvy, a to i tehdy, došli-li v průběhu cesty k jejímu oprávněnému ukončení ze strany smluvního dopravce či
                        řidiče.
                
III.
                    Práva a povinnosti zákazníka
                
                    - Zákazník je povinen se během přepravy řídit těmito SPP a pokyny smluvního dopravce či řidiče. Zákazník je
                        povinen být po celou dobu jízdy připoután bezpečnostním pásem.
                    
- Zákazník má právo být se svými zavazadly přepraven bezpečně do smluveného místa. Zákazník má právo přepravu
                        kdykoliv po dobu jízdy ukončit.
                    
- Zákazník má dále právo požadovat vydání dokladu o zaplacení.
                    
- Zákazník není oprávněn po dobu přepravy především:
                        
                            - udělovat smluvnímu dopravci či řidiči pokyny, jejichž splněním by se dopustil dopravního přestupku či
                                jiného deliktu, např. požadovat zastavení vozidla v zákazu zastavení, nerespektování značky zákazu
                                vjezdu, apod.
                            
- otevírat za jízdy dveře vozidla, poškozovat vozidlo
                            
- vyhazovat z vozidla předměty nebo je nechat vyčnívat z vozidla, vyklánět se z vozidla
                            
- kouřit ve vozidle nebo užívat omamné či psychotropní látky
                            
- chovat se hlučně, agresivně, nebo vulgárně, používat hlasitě audiovizuální techniku nebo obtěžovat jiným
                                nevhodným chováním
                            
- znemožňovat nebo ztěžovat řidiči bezpečný výhled či možnost řízení či jinak zasahovat do řízení vozidla
                            
- znečišťovat či poškozovat vozidlo či ostatní cestující svým oděvem nebo svým jednáním
                            
- konzumovat potraviny a nápoje, které by mohly znečistit oděv ostatních cestujících nebo vozidlo
                        
 
- Dojde-li ze strany zákazníka k poškození či znečištění vozidla, zavazuje se tento uhradit k rukám řidiče či
                        smluvního dopravce škodu v plné výši. Při znečištění interiéru vozidla se za způsobenou škodu považuje částka
                        odpovídající nákladům na čistění, tj. Kč 2.500,- až Kč 5.000,-- dle intenzity znečištění.
                    
- Kupující (spotřebitel) má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení
                        spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
                
IV.
                    Práva a povinnosti řidiče / smluvního dopravce
                
                    - Řidič (smluvní dopravce) je povinen dodržovat obecné právní předpisy, především jejich ustanovení o předcházení
                        škodám, dopravní předpisy a v jejich mezích se řídit pokyny zákazníka.
                    
- Řidič (smluvní dopravce) je oprávněn odmítnout provedení přepravy v případě, že zákazník porušuje své povinnosti
                        dle čl. III těchto SP, především pokud je z chování zákazníka zřejmé, je pod vlivem alkoholu či psychotropních
                        látek. Dále je řidič (smluvní dopravce) oprávněn odmítnou provedení přepravy, pokud by mělo dojít k překročení
                        max. počtu přepravovaných osob dle technického průkazu vozidla, v případě max. zatížení vozidla, apod.
                
V.
                    Podmínky přepravy dětí, zavazadel a živých zvířat
                
                    - Děti je možno přijmout k přepravě pouze se souhlasem jejich zákonného zástupce.
                    
- Žádá-li zákazník zajištění přepravy dítěte v dětské sedačce, je povinen oznámit tento požadavek předem při
                        objednání služby.
                    
- Zavazadla se přepravují, buď společně se zákazníkem ve vozidle, nebo odděleně v prostoru pro zavazadla. Ve
                        vozidle lze přepravovat jen zavazadla, která neohrožují bezpečnost ostatních osob, nejsou jim na obtíž a nemohou
                        způsobit znečištění vozidla.
                    
- Přepravu zavazadel snadno poškoditelných, cenných či křehkých má řidič (smluvní dopravce) právo odmítnout. Na
                        skutečnost, že se jedná o tento typ zavazadla je zákazník povinen upozornit před zahájením přepravy.
                    
- Před zahájením přepravy je zákazník povinen upozornit zprostředkovatele na skutečnost, že žádá přepravu
                        zavazadla o celkové hodnotě vyšší než 300.000,- Kč. Takové zavazadlo lze přepravovat pouze s písemným souhlasem
                        zprostředkovatele.
                    
- Nebezpečná zavazadla lze přepravovat pouze s předchozím výslovným písemným souhlasem zprostředkovatele. Zákazník
                        je povinen oznámit požadavek přepravy nebezpečného zavazadla při objednávce přepravy.
                    
- Živá zvířata lze přepravovat pouze, jsou-li uzavřena v přenosných klecích, koších nebo jiných vhodných
                        schránkách s nepropustným dnem a dále, jsou-li splněny podmínky zajišťující, aby nepoškodila či neznečistila
                        cestující nebo vozidlo, neohrozila bezpečnost a zdraví osob a nebyla ostatním cestujícím při přepravě na obtíž.
                        Beze schránky lze přepravovat psa, ten musí mít po celou dobu přepravy nasazen náhubek a nesmí být přepravován
                        na sedadle. Vodící pes nevidomého nemusí být vybaven náhubkem.
                    
- Veškerou škodu na zavazadlech, vzniklou po dobu přepravy, je zákazník povinen oznámit neprodleně po ukončení
                        přepravy, tedy po vystoupení z vozidla. Nároky z odpovědnosti za škodu na zavazadlech nelze uplatnit, pokud ke
                        škodě došlo v důsledku povahy zavazadla, jednáním zákazníka, zásahem vyšší moci či na základě odstraňování
                        následků vyšší moci.
                
VI.
                    Odpovědnost zprostředkovatele
                
                    - Zprostředkovatel nenese žádnou odpovědnost za škodu na majetku či zdraví v případě, že ke škodě došlo v průběhu
                        jízdy (nebo v souvislosti s ní), kterou prováděl smluvní dopravce.
                    
- V případě provádění jízdy smluvním dopravcem jsou smluvními stranami smlouvy o přepravě zákazník a tento smluvní
                        dopravce, zprostředkovateli z této smlouvy nevznikají žádné závazky či povinnosti.
                    
- Zprostředkovatel nenese odpovědnost za škodu způsobenou pozdním přistavením vozidla, zpožděním v průběhu jízdy,
                        škodu způsobenou tím, že přeprava nebyla provedena včas.
                
VII. Ceník, jízdné, výpočet orientační ceny
                Aktuální ceník je zveřejněn na webové adrese zprostředkovatele www.citytaxibrno.cz a je rovněž k dispozici na
                    karoserii vozu smluvního přepravce, popř. na palubní desce.
                
Při stanovení výpočtu předběžné, orientační ceny se vychází z údajů zadaných uživatelem a vypočítává teoretickou
                    vzdálenost požadované jízdy při účtování sazeb City Taxi Brno. Teoretický výpočet trasy (ceny), předem nemůže
                    předpokládat změny v jízdě samotné. Jde zejména o změnu cílové stanice, přidání průjezdního bodu trasy, změny v
                    dopravním značení, hustotu dopravy a možné provozní čekání během jízdy samotné. Z těchto důvodů je cena uváděna vždy
                    jako orientační a není možné tento cenový výpočet brát jako závaznou a konečnou cenu jízdy. Cena za jízdu je
                    stanovena na základě výpočtu taxametru. Cena za jízdu může být stanovena předem, a to na základě předchozí písemné
                    objednávky a při splnění podmínky fakturační platby.
                
Okolnosti, které mohou mít vliv na konečnou cenu jízdy:
                
                    - Trasa jízdy: Orientační cena vychází z nejkratší, nebo z optimální trasy. Výpočet nemůže předpokládat aktuální
                        dopravní omezení v trase a tím i nutnou změnu trasy. Rovněž nebere v potaz právo zákazníka na aktuální volbu
                        vlastní trasy. Dalším důvodem odchylky v ceně může být hustota dopravy, kdy může cena narůst o provozní čekání.
                    
- Provozní čekání
                        V okamžiku, kdy vůz při probíhající jízdě (zapnutém taxametru) zastaví, nebo zpomalí pod tzv. hraniční rychlost,
                        taxametr se automaticky přepíná z účtování dle ujeté vzdálenosti na časovou sazbu. Tato vlastnost taxametru a
                        účtování jízdy je stejná u všech vozů taxi. Případ změny účtování nastává např. při čekání na semaforu, nebo při
                        popojíždění v koloně. Hraniční rychlost, při které automaticky dochází ke změně účtování, při jízdném po Brně,
                        je 8 km/hod. a nižší.
                    
- Taxametr
                        Taxametr je certifikované zařízení, které počítá nástupní sazbu, měří ujetou vzdálenost a provozní čekání během
                        jízdy se zákazníkem. Všechny taxametry City Taxi Brno jsou řádně ověřeny a zaplombovány Českým metrologickým
                        institutem (ČMI). Po každé jízdě musí řidič taxi na vyžádání vystavit vytisknout účtenku z taxametru. Na účtence
                        jsou uvedeny všechny informace o jízdě, jako je datum, čas jízdy, ujetá vzdálenost, sazba, identifikace vozu a
                        řidiče taxi. Na základě tohoto dokladu je možné jízdu prověřit a reklamovat.
                
                
VIII. Fakturační objednávky, jízdy a platby, podmínky zprostředkovatele
                Zprostředkovatel stanovuje finanční kauci 5.000,- Kč, jako jistinu pro úhradu jízd fakturačního zákazníka.
                    Zprostředkovatel vystaví zálohovou fakturu, kterou fakturační zákazník hradí na účet zprostředkovatele. Fakturační
                    zákazník souhlasí s poskytnutím fakturačních a kontaktních údajů pro potřeby evidence objednávek a pokladů pro
                    fakturaci jízd a vyslovuje souhlas dle Prohlášení o zpracování osobních údajů. Údaje budou poskytnuty vyplněním
                    dokumentu „Karta fakturačního zákazníka/ objednávka“, která je ke stažení na www.citytaxibrno.cz.
                
Minimální objem pro fakturační jízdy je stanovený na 2.000,-Kč vč. DPH /měsíc. V případě, že zákazník nesplní
                    minimální objem fakturačních jízd ve 3 po sobě jdoucích měsících, je mu odebráno právo využívat fakturačních
                    jízd/objednávek a současně je mu fakturován sankční poplatek 500,- Kč. Souhrnná faktura za uskutečněné fakturační
                    jízdy se stanovuje vždy za celý kalendářní měsíc a je vystavena nejpozději do 15. dne následujícího měsíce.
                    Splatnost fakturačních jízd je 14 dní od vystavení. V případě prodlení má právo zprostředkovatel krátit kauci
                    fakturačního zákazníka o dlužnou částku a o sankční poplatek. Současně má právo zprostředkovatel, na přechodnou
                    dobu, nebo trvale, zrušit využívat fakturačních jízd. V případě žádosti fakturačního zákazníka o ukončení využívaní
                    fakturačních jízd, vyúčtuje zprostředkovatel poslední fakturační období a po případné úhradě vrací kauci zpět
                    fakturačnímu zákazníkovi.
                
                
                
IX.
                    Závěrečná ustanovení
                
                Všeobecné podmínky má právo zprostředkovatel průběžně upravovat a aktualizovat. Aktuální a platná verze SPP je
                    k dispozici na www.citytaxibrno.cz.
                
Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým
                    právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů. Ostatní zde
                    neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.)
                    a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
                
Práva vzniklá ze smlouvy nesmí být postoupena bez předchozího písemného souhlasu druhé             strany. Za
                    písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových, či jiných elektronických zpráv.
                
CITY TAXI BRNO s.r.o. může namítnout neplatnost smlouvy a/nebo jejího dodatku z důvodu nedodržení formy kdykoliv, a
                    to i když již bylo započato s plněním.
                
Práva zákazníka vyplývající ze smlouvy či jejího porušení se promlčují ve lhůtě jednoho roku ode dne, kdy právo mohlo
                    být uplatněno poprvé.
                
Má se za to, že kupní smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech  náležitostech, které strany měly a
                    chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost smlouvy. Žádný projev stran učiněný při
                    jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními
                     těchto SPP a smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze stran.
                
Strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení těchto SPP byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z
                    dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se
                    předmětu plnění kupní smlouvy, ledaže je ve smlouvě výslovně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného si strany
                    potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe.
                
Ukáže-li se některé z ustanovení těchto VOP a smlouvy zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady na ostatní
                    ustanovení smlouvy obdobně podle § 576 občanského zákoníku.
                
Tyto SPP nabývají účinnosti dne 1. 3. 2018
                
                    
                
                
ŘEŠENÍ SPORŮ A ROZHODNÉ PRÁVO (REKLAMAČNÍ ŘÁD)
                Vztahy vyplývající z těchto VOP se řídí českým právem.
                
                    - Všechny spory mezi stranami vzniklé z VOP nebo v souvislosti s nimi budou strany řešit především vzájemnou
                        dohodou a bez zbytečných průtahů. V případě, že stranou je spotřebitel, je takováto strana oprávněna obrátit se
                        na Českou obchodní inspekci (oddělení ADR) s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu. Náležitosti návrhu,
                        popis průběhu jednání a další informace týkající se mimosoudního řešení sporu jsou uvedeny na internetových
                        stránkách www.coi.cz
                    
- Jestliže stranou sporu je spotřebitel a nedojdou-li k řešení podle předchozího odstavce, mohou se kdykoliv
                        obrátit na příslušný obecný soud.
                    
- Není-li stranou sporu spotřebitel, pak všechny spory vznikající z těchto VOP a v souvislosti s nimi budou
                        rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře
                        České republiky podle jeho řádu jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.
                    
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy
                        info@citytaxibrno.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu
                        kupujícího.
                    
 Proč je cena za jízdu pouze orientační?
                Výpočet cenové kalkulačky (aplikace) vychází z údajů zadaných uživatelem a vypočítává teoretickou vzdálenost
                    požadované jízdy při účtování sazeb City Taxi Brno. Teoretický výpočet trasy (ceny), předem nemůže předpokládat
                    změny v jízdě samotné. Jde zejména o změnu cílové stanice, přidání průjezdního bodu trasy, změny v dopravním
                    značení, hustotu dopravy a možné provozní čekání během jízdy samotné. Z těchto důvodů je cena uváděna vždy jako
                    orientační a není možné tento cenový výpočet brát jako závaznou a konečnou cenu jízdy.
                
Jaké okolnosti tedy mohou mít vliv na konečnou cenu jízdy?
                Trasa jízdy
                Orientační cena vychází z nejkratší, nebo z optimální trasy. Výpočet nemůže předpokládat aktuální dopravní omezení v
                    trase a tím i nutnou změnu trasy. Rovněž nebere v potaz právo zákazníka na aktuální volbu vlastní trasy. Dalším
                    důvodem odchylky v ceně může být hustota dopravy, kdy může cena narůst o provozní čekání.
                
Provozní čekání
                V okamžiku, kdy vůz při probíhající jízdě (zapnutém taxametru) zastaví, nebo zpomalí pod tzv. hraniční rychlost,
                    taxametr se automaticky přepíná z účtování dle ujeté vzdálenosti na časovou sazbu. Tato vlastnost taxametru a
                    účtování jízdy je stejná u všech vozů taxi. Případ změny účtování nastává např. při čekání na semaforu, nebo při
                    popojíždění v koloně. Hraniční rychlost, při které automaticky dochází ke změně účtování, při jízdném po Brně, je 8
                    km/hod. a nižší. Sazba za provozní čekání je 4,-/min. (240,- Kč/ hod.).
                
Taxametr
                Taxametr je certifikované zařízení, které počítá nástupní sazbu, měří ujetou vzdálenost a provozní čekání během jízdy
                    se zákazníkem. Všechny taxametry City Taxi Brno jsou řádně ověřeny a zaplombovány Českým metrologickým institutem
                    (ČMI). Po každé jízdě musí řidič taxi na vyžádání vystavit vytisknout účtenku z taxametru. Na účtence jsou uvedeny
                    všechny informace o jízdě, jako je datum, čas jízdy, ujetá vzdálenost, sazba, identifikace vozu a řidiče taxi. Na
                    základě tohoto dokladu je možné jízdu prověřit a reklamovat.
                
Jízdné
                Jízdné taxislužby se skládá z nástupní sazby (40,- Kč) a sazby jízdného. Základní sazba jízdného je 30,- Kč/ km.
                    Další sazby slouží pro dálkové, fakturační, slevové a partnerské objednávkové jízdy. Kompletní ceník najdete na
                    palubní desce vozů City Taxi Brno, nebo na www.citytaxibrno.cz.
                
Máte přesto pochybnosti o správnosti účtované ceny?
                Vždy doporučujeme vzít si doklad o jízdě – účtenku vytisknutou z taxametru. Na účtence jsou všechny údaje potřebné k
                    prověření jízdy. V případě, že byla jízda nesprávně účtovaná, dostane zákazník celou částku jízdného zpět. Informace
                    o reklamaci na www.citytaxibrno.cz